http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Friday, September 18, 2009

Petua Menghilangkan Sakit Tekak


Ada seseorang beritahu saya,kalau sakit tekak minumlah air suam banyak2,ataupun minum air asam jawa. Oleh kerana saya sedang berpuasa,maka tak dapatlah saya mencuba petua yang diberikan. Nak tak nak,kenalah tunggu sampai waktu berbuka.




Sebelum berbuka,saya pun belilah sebotol air asam jawa. Nak buat sendiri,takut tak jadi. Lagipun bukannya mahal sangat pun. Saya tak pikir sangat pasal harga,sebab sakit tekak punya pasal,asal boleh hilangkan atau sekurang-kurangnya meredakan sakit tekak saya ni,itu dah memadai.

Bila azan maghrib berkumandang menandakan bahawa telah masuk waktu berbuka puasa,saya pun minum air asam jawa yang saya beli. Minum sikit-sikit,sebab rasanya yang masam jadi tak boleh minum cepat-cepat sekaligus. Lepas minum beberapa teguk,saya dapat rasakan bahawa sakit tekak saya dah kurang. Alhamdulillah, sekarang ni rasa sakit tekak tak lah seteruk siang tadi. Dah reda sikit kesakitan yang saya alami.

Jadi, jikalau anda sakit tekak,minumlah air asam jawa. Insyaallah,anda akan dapati ianya berkesan untuk menghilangkan sakit tekak yang anda alami. Kalau tak de asam jawa pun,minumlah air suam banyak2. Petua ini saya kongsi dengan anda untuk anda amalkan bila anda menghadapi masalah yang sama seperti saya. Lagipun tak salah untuk berkongsi ilmu bila ianya untuk kebaikkan kita.


2 comments: