http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Friday, September 18, 2009

Kurang Sihat


Rasa perit je tekak ni. Mula rasa sakit sejak semalam,tapi semalam lagi teruk. Kena sekali ngan selesema.Lepas makan ubat usai sahur pagi tadi,selesema dah tak de. Tapi tekak masih lagi rasa sakit. Sabar2,inilah ujian yang saya kena hadapi, lantaran menahan lapar dan dahaga.


Dikala diri ini menahan kesakitan,tersedar saya akan betapa berharganya nikmat kesihatan yang dikurniakan oleh tuhan kepada kita. Memanglah apabila kita sihat,kita tak pernah langsung atau tak pernah terlintas di fikiran kita akan wujudnya nikmat yang dipanggil "kesihatan".Tup2 bila sakit,baru kita kenal dan jumpa kembali nikmat tersebut yang mana sebelum ini hilang dari kotak pemikiran kita.


Jadi nasihat saya kepada anda semua, jagalah kesihatan,lebih2 lagi dengan hari raya yang bakal menjelma tak lama lagi. Janganlah orang lain bergembira pada hari tersebut,kita pula yang terpaksa menahan diri daripada merasai kegembiraan bersama-sama mereka.Ingat,hari raya ialah hari kegembiraan bagi kita semua selepas sebulan berpuasa.Jadi,ceriakanlah hari tersebut dengan senyuman dan gelak ketawa.





No comments:

Post a Comment