TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Saturday, February 20, 2010

CEPAT TANGGALKAN KAIN

sumber:akukahmilikmu.blogspot.com

Zack dan Mira sepupu. Tiap-tiap kali kat kampung diorg akan kongsi satu bilik. Masa tu malam raya.
Zack: Mira!

Mira: Nape Zack?

Zack: Ikut aku kat bilik tidur jap!

Mira: Jangan tarik!


Dalam bilik......

Zack: Kau tahu tak aku ni seorg lelaki yg pantang kalau tak dapat apa yg aku nak selama ni.......

Mira: Huh? Zack: Dah tak tahan dah Mira! Cepat tanggalkan kain kau tu sekarang jugak!

Mira: Ape ni Zack??!!

Zack: Setelah sekian lama aku berkongsi bilik ngan kau Mira........ aku betul-betul dah tak tahan dah ni Mira! tanggalkan cepat!

Mira: Zack na...na..nanti dulu.....Zack. ...

Zack: No excuse! tanggalkan skang! kau nak aku guna kekerasan??? !

Mira: Ja..ja..jangan buat perangai camni Zack....Mira takut....... esokkan dah raya..... baru habis sebulan berpuasa....

Zack: Pasal esok nak raya lah aku suruh kau tanggalkan kain langsir kau ni!! Tiap2 tahun mesti guna kain langsir kau utk bilik ni! Aku tak kira tahun ni kain langsir aku pulak!

Mira: ce.....la... ..ka...

p/s ~ for Mira, jgn cepat salah sangka & for Zack, jgn suka wat org salah sangka..hehe..

Baca Seterusnya...

Friday, February 19, 2010

Bila Seorang Pengecut Bermain Dengan Kata-kata

Rasa menyampah pulak saya bila membaca kenyataan Datuk Seri Zahrain Hashim dalam akhbar Sinar Harian hari ni.Beliau dilaporkan sebagai berkata bahawa tindakannya keluar dari PKR ialah kerana tidak bersetuju dengan Lim Guan Eng yang menindas serta meminggirkan orang-orang Melayu.

Berikut antara petikan kata-kata beliau:

"Apabila saya mengkritik Guan Eng sebagai diktator,cauvinis dan pemikiran komunis,ramai yang melenting.Tetapi kini ramai yang menyokong saya kerana sudah dapat melihat belang sebenar Ketua Menteri itu.Saya tidak akan mengkritik secara membabi buta sebaliknya berdasakan fakta dan kenyataan yang sebenar.Kini rakyat boleh melihat apa yang dilakukan oleh Guan Eng,"katanya.

Saya rasa menyampah kerana si pengecut ini cuba untuk berlagak berani pulak.Kritik berdasarkan fakta konon.Kalau rasa dirinya dipihak yang benar serta mempunyai fakta untuk menyokong kata-katanya,mengapa tak luahkannya di hadapan panel jawatankuasa disiplin PKR?Ini tak,belum pun sempat jawatankuasa tersebut memanggilnya,sudah cabut angkat kaki.Teruk betul perangai.Itu apa namanya kalau bukan tindakan pengecut?Bahkan lagi pengecut dari seorang lagi pengecut dalam PKR yang sengaja menjadikan alasan pergi menghadiri persidangan di Korea Selatan untuk tidak menghadap jawatankuasa disiplin.



Adoyai...itulah sikap orang pengecut.Cakap berapi-api,semangat bukan main,macam singa yang gagah perkasa,tapi bila diminta bersemuka dan menyatakan sebab apa tak puas hati, terus menikus dalam lubang atau lebih tepatnya baling batu banyak-banyak kemudian sembunyikan tangan.




Baca Seterusnya...

Thursday, February 18, 2010

PAS will not field Ibrahim Ali in next general election

Wong Choon Mei

KUALA LUMPUR, Feb 18: PAS will not field Ibrahim Ali, the Perkasa chief who has become notorious for his outlandish and ultra-racist remarks, in the next general election, party leaders said.

“We have known him for a long time. He is most annoying, even irritating but he is just a tin kosong (empty vessel) although people nowadays see him as dangerous to society because of his racist remarks,” Wan Rahim Wan Abdullah, PAS MP for Kota Bahru, told Harakahdaily.

According to Wan Rahim, Ibrahim's the ultra-Malay persona may be due to political expediency rather than any real or deep-rooted belief that the community was still being marginalized and backwards after 52 years of independence from colonial British rule.

“Ibrahim is like a parasite, hopping from tree to tree to cari makan (make a living). Whichever tree he is on will somehow die and then he will flutter on to the next,” Wan Rahim said.

“I saw him recently and advised him to join Umno. But he seems frustrated that Umno hasn’t offered to take him back as a member. In fact, there is already an Umno man going around Pasir Mas servicing the constituents there as though he is the next candidate.

“So it looks like Ibrahim is back to square one, the days before PAS pitied him and lent him our machinery to run under our party flag in 2008. In the next general election, PAS will field a new candidate, so it will really be like 2004 for him when he had to face candidates from both Umno and PAS and lost badly as a result."

sumber:harakahdaily.net

Jadinya,sudah boleh diagak bahawa lepas pilihanraya umum akan datang,tidak akan ada lagi kelibat seorang ahli parlimen yang bernama ibrahim ali.Kasihan...UMNO pun tak nak kat dia.Pas lagilah,memang sure reject dan 'terajang' dia punya.Kalau dia bertanding atas tiket bebas,memang pasti punyalah,PASTI HILANG WANG PERTARUHAN DAN LEPAS 2 KENA KETAWAKaN.hehehe




Baca Seterusnya...

Wednesday, February 17, 2010

Apabila Terlalu Semangat Nak Berdemo,Inilah Jadinya

Gambar mengenai demo yang dilakukan oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia baru-baru ini.Kelihatan kelibat pemimpin Perkasa-siapa lagi kalau bukan Ibrahim Ali.Tapi bukan perihal si Ibrahim ni yang saya nak perkatakan,tapi pasal sepanduk yang mereka semua pegang tu.

Cuba TENGOK betol2 gambar kat bawah ni.Kalau nak lagi jelas,klik kat gambar 2.Ish3,buat malu orang kita aje...awatlah boleh jadi lagu 2.Dahlah masuk paper.Nanti ade orang kata,budak2 Perkasa ni tak tahu eja ke?hehehe...






Baca Seterusnya...

Sunday, February 14, 2010

Lawak Ahad: Lewat Sebulan

"Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. pada suatu malam si
isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata, " ayang,
period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita
kena gi check kat doktor."

Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk
tidak memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gumbira ini sehingga
ianya benar2 pasti.

Keesokan harinya, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB
kerana terdapat tunggakkan dalam pembayaran bil elektrik rumah mereka.
Pegawai TNB tu pun berkata " ini rumah En. Mahpus ker?" "iya, saya ni
isterinya ada apa encik"

Pegawai TNB tu pun berkata, " Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah
tak boleh tunggu ni, nanti boss saya marah."

Dengan nada terkejut, si isteri itu pun membalas balik cakap pegawai
TNB tu." APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat???"

Pegawai TNB tu pun dengan selamba menjawab " ala puan, ni kan zaman
IT, semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online"

Kata-kata pegawai TNB tu membuatkan si isteri tu lagi terkejut.
"APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu??? "

Pegawai TNB tu pun mententeramkan keadaan" Relek puan, puan ni baru
lewat sebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan"

Si isteri yg terperanjat beruk dengan kenyataan pegawai tu pun
berkata, nanti saya bincang dengan suami saya..lalu pegawai TNB tu pun
beredar dari situ..

Esoknya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya,
dia pun naik berang dan terus ambik cuti dan pergi ke kedai TNB yg
berdekatan..

Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yg ramai di situ, dia
pun memekik seraya berkata "Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun
nak heboh2 ke dalam internet. awak ni semua yg berkeluarga tak pernah
lewat sebulan kerrrr????!! bisness apa korang buat niii?? nak kena saman
kerr???

Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan
mententeramkan keadaan. "sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar je..." kata-kata pegawai TNB tu membuatkan Si Mahphus naik berang.

"APAAA?? nak bayar korang? belahhhh lahh...."

Lalu pegawai TNB tu pun cakap " kalau macam tu, Kita terpaksa potong
encik punya..........."

Si Mahpus mencelah " apa??? potong??? abih tu aku nak pakai
apaaaaaa???

Pegawai TNB tu pun cakap " nampak gayanye..ENCIK KENA PAKAI LILIN AJERRRLAAAAAAAA"

sumber:biaqpila.blogspot.com

Baca Seterusnya...