http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Thursday, September 17, 2009

Bonus RM 500


Beruntungnya bagi kakitangan2 kerajaan di tiga buah negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat apabila ketiga2nya mengumumkam pemberian bonus hari raya berjumlah RM 500. Negeri-negeri tersebut ialah Selangor, Kedah dan Pulau Pinang. Bagi Selangor dan Kedah,pembayaran dilakukan sekaligus,manakala bagi Pulau Pinang pembayaran dibuat dalam dua peringkat.

Wah...bertuah sungguh kakitangan kerajaan ketiga-tiga negeri tersebut,lebih2 lagi negeri Selangor dan Kedah, kerana bonus sebanyak RM 500 dibayar sekaligus,dan ianya lebih baik daripada bonus yang diumumkan oleh kerajaan persekutuan bagi kakitangan awam. Bagi kakitangan kerajaan persekutuan,bonus ialah dalam jumlah yang sama,cumanya ia dibayar dalam dua peringkat iaitu RM 250 sebelum raya dan bakinya selepas raya.


Pembayaran bonus tersebut menunjukkan kerajaan Pakatan Rakyat sememangnya mengambil berat akan kebajikan pekerja2 mereka. Bagaimana pula dengan negeri2 yang lain agaknya?Harap2 negeri-negeri yang tidak ditadbir oleh PR akan turut memberi bonus kepada kakitangan2 mereka. Biarlah kegembiraan kakitangan kerajaan negeri
Selangor, Kedah dan Pulau Pinang dirasai juga oleh rakan2 mereka di negeri2 yang lain. Bukankah hari raya ialah masa untuk semua orang bergembira.

Bila dah dapat bonus 2,pandai-pandailah untuk merancang perbelanjaan. Beli ikut kemampuan dan keperluan, bukan untuk menunjuk-nunjuk,dan kalau boleh simpan sedikit daripada wang bonus tersebut, simpanlah. Itu lebih baik daripada menghabiskan kesemua wang tersebut semata2 untuk beraya sakan. Walaupun saya masih belum bekerja dan belum merasai wang hasil titik peluh sendiri,tetapi saya tahu bahawa wang memang susah untuk dicari tapi senang untuk dihabiskan. Jadi,kalau dah susah nak cari,kan lebih baik disimpan sedikit demi sedikit, untuk masa depan kita jugak kan?



No comments:

Post a Comment