http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Wednesday, September 16, 2009

JQAF ke sekolah menengah



Program pengajaran JQAF(Jawi Al-Quran Bahasa Arab dan Fardhu Ain) yang sebelum ini dilaksanakan di sekolah rendah, akan dilaksanakan pula di sekolah menengah. Cadangan mengenainya dibuat dalam mesyuarat mengenai halatuju pengajian aliran agama yang dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di Bangunan Perdana Putra semalam.

Beliau dalam mesyuarat yang sama turut mengumumkan bahawa pelajar2 lulusan stam kini sudah boleh diterima masuk ke ipta2 apabila pihak JPA telah memberi pengiktirafan kepada sijil tersebut.

Walaupun ia (perlaksanaan JQAF di sekolah menengah) masih di peringkat cadangan, tetapi sudah pasti ia merupakan satu berita gembira yang dinanti-nantikan oleh ramai graduan mahupun bakal graduan daripada bidang agama. Ia menunjukkan yang kerajaan mengambil berat akan nasib mereka dan sama sekali tidak meminggirkan bidang agama daripada arus pembangunan negara.

Saya yang merupakan salah seorang daripada ribuan bakal graduan bidang agama menyambut berita ini dengan hati yang cukup gembira. Sekurang2nya saya dan ramai lagi orang seperti saya tahu bahawa kami mempunyai peluang pekerjaan apabila tamat pengajian kelak.Harapnya cadangan tersebut akan menjadi kenyataan dan dilaksanakan secepat yang mungkin.

No comments:

Post a Comment