http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Thursday, September 24, 2009

Sultan mahu rakyat sokong k'jaan BN


Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah mahu rakyat negeri itu terus menyokong kerajaan BN agar lebih banyak pembangunan sosial, ekonomi dan pendidikan dapat dilaksanakan untuk faedah mereka.

Baginda bertitah, rakyat perlu terus bersama kerajaan kerana agenda pembangunan yang dirancang dalam jangka pendek dan panjang bakal memberi manfaat berterusan kepada mereka.

Sambil memberi contoh pembinaan jambatan Kuala Krau merentangi Sungai Pahang yang berharga RM64 juta, baginda bertitah usaha itu merupakan agenda pembangunan mapan bagi memberi keselesaan kepada penduduk yang tinggal di kedua-kedua belah sungai berkenaan.




"Jambatan Kuala Krau berfungsi memendekkan perjalanan di antara Bandar Tun Razak, Jengka dengan Kuala Krau 20 minit berbanding satu jam sebelum ini yang jaraknya sejauh 55 kilometer.

"Di samping itu, jambatan ini juga akan menjadi pemangkin kemajuan ekonomi kepada penduduk di sekitar Bandar Tun Razak, Jerantut dan Temerloh di mana ia memendekkan perjalanan menjadi 22 kilometer sahaja dengan memberi manfaat kepada 60,000 orang penduduk dari daerah Jerantut, Temerloh dan Maran," titahnya kepada pemberita selepas melawat tapak jambatan Kuala Krau hari ini.

sumber:malaysiakini(edited)

Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan titah macam tu sebab BN yang memerintah sekarang.Mestilah tuanku akan menitahkan rakyatnya supaya menyokong kerajaan yang memerintah.Sebab kerajaan yang memerintah lah yang mempunyai kuasa untuk mentadbir negeri.Tetapi harus diingat bahawa setiap 5 tahun,rakyat mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan nasib kerajaan yang ada pada masa ini.Katakanlah rakyat dah bosan dengan kerajaan yang ada sekarang,tak mustahil bagi mereka untuk memilih sebuah kerajaan yang baru.Masa tu,sultan pun kena terima pilihan yang dibuat oleh rakyat baginda.


No comments:

Post a Comment