http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Wednesday, September 23, 2009

Bila Khir Toyo Bersuara Lagi


Dalam akhbar sinar harian di muka depan hari ini mantan Menteri Besar Selangor(GAMBAR) berkata bahawa Selcat(Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan,Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor) hanyalah platform untuk DAP menunjukkan kuasanya dalam kerajan Pakatan Rakyat.Untuk makluman,Selcat ditubuhkan oleh DUN Selangor selepas berakhirnya piliharaya umum ke-12 tahun lepas.

Khir Toyo ni tak habis-habis dengan kenyataannya mengenai Pakatan Rakyat Selangor.Kalau dilihat pada setiap isu yang timbul di Selangor bermula dari tempoh PR mengambil alih tampuk pemerintahan hinggalah ke hari ini,mesti kita akan dapati beliau tidak terlepas dari mengeluarkan ulasan,kecaman,dakwaan mahupun tuduhan-tuduhan yang tidak berasas-tidak lain dan tidak bukan untuk memberi imej negatif kepada kerajaan PR Selangor yang dianggotai oleh PKR,PAS dan DAP.

Macam manalah dia boleh kata yang Selcat tu ialah platform untuk DAP menunjukkan kuasa.Kalau anggota Selcat tu semuanya dari DAP,masuk akallah jugak kata-kata dia.Walhal,keanggotaan Selcat terdiri daripada parti-parti politik yang berbeza.Bahkan ia turut dianggotai oleh dua wakil dari Barisan Nasional! Anggota-anggota Selcat ialah Teng Chang Kim (DAP-Sungai Pinang) selaku Pengerusi, Haniza Mohd. Talha (PKR-Taman Medan), Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa), Shaari Sungib (PAS-Hulu Klang), Edward Lee Poh Lin (DAP-Bukit Gasing),Ismail Sani (BN- Dusun Tua) dan Sulaiman Abdul Razak (BN - Permatang).

Kenyataan Khir Toyo tersebut saya kira hanyalah usaha terbarunya untuk melaga-lagakan DAP dengan parti-parti komponen Pakatan Rakyat yang lain.Mungkin dia berharap agar kata-katanya itu akan membuatkan PKR mahupun PAS berasa bahawa DAP hanya menggunakan jawatankuasa tersebut sebagai wadah untuk melebarkan kuasa dan pengaruh.Nanti bila sudah timbul rasa tidak puas hati,akan bermulalah bibit2 perpecahan dalam PR.Mungkin inilah yang dimahukan oleh Khir Toyo.

Saya percaya yang pemimpim-pemimpin PKR,PAS dan DAP di Selangor tidak akan termakan dengan 'umpan' yang dibaling oleh Khir Toyo kali ini.Mereka pastinya sudah masak dengan permainan bekas Menteri Selangor ini yang sentiasa mencari peluang untuk memusnahkan ikatan kukuh yang telah termeterai antara parti2 dalan Pakatan Rakyat.Memang dia ni tak kan duduk diam selagi PR tak jatuh.Ish3,apa punya oranglah.Lebih baik kerajaan PR Selangor tak layan kata-kata orang yang tak habis meracau sebab kehilangan kuasa ni.Lebih baik tumpukan kepada bagaimana untuk terus menjaga hati rakyat.Itu lebih penting.

No comments:

Post a Comment