TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Tuesday, September 22, 2009

Duit Raya


Umur dah 23 tahun tapi masih lagi dapat duit raya.Hehe...walaupun hanya dapat sikit je,alhamdulillah.Rasa macam diri ni masih kanak-kanak pulak.Yelah,sebelum raya memang tak terpikir langsung pun yang diri saya yang dewasa ni akan dapat duit raya.Tapi bila sampul duit raya dah dihulur,tak kan nak tolak kan.Hatta kalau mulut saya ni kata"Eh,tak pelah..." tapi hati pulak kata"Duit tu...apa lagi,ambil jelah." Sedar tak sedar tangan dah pun pegang sampul duit raya dan senyuman pun terukir di bibir,senyum kepuasan dan keterujaan.












Bukan lah saya ni mata duitan,tapi bila dah dapat duit raya,rasa macam dah jadi kanak-kanak balik.Teringat semasa kecik-kecik dulu bila pergi beraya dengan kawan-kawan,sebab nak kumpul duit raya punya pasal,dari pagi sampai petang tak berhenti-henti beraya,dari satu rumah ke satu rumah.Bezanya masa tu duit raya tak lah semewah sekarang.Dulu hanya dapat 30 sen,50 sen dan paling mewah pun dapat seringgit.Kalau dapat dua ringgit,itu dah dikira luar biasa.Macam dapat bonus je.

Hari ni pergi beraya lagi dengan keluarga.Entah dapat lagi entah tidak.Kalau dapat,baguslah dan kalau tak dapat,tak mengapa.Lagipun yang penting ialah dapat beraya dengan keluarga.Beraya ke rumah jiran tetangga dan saudara mara serta makan pelbagai jenis kuih dan biskut.Hehehe...

No comments:

Post a Comment