http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Wednesday, September 9, 2009

Arabic Keyboard


Pernakah anda menghadapi situasi seperti ini?

Anda pergi ke Cyber Cafe kerana ingin mencari maklumat yang diperlukan untuk assignment anda. Maklumat yang anda ingin cari pulak dalam Bahasa Arab. Selepas menempah sebuah komputer,anda pun duduk dan jari jemari anda pun mula memegang keyboard komputer. Tiba2 baru anda perasan yang keyboard tersebut tak de huruf2 atau abjad2 arab! "Masalah ni,apa yang aku nak buat sekarang,assignment kena hantar esok,habislah aku",anda berkata di dalam hati.

Jangan risau, anda klik saje link di bawah,dan anda akan terus dibawa ke sebuah laman web yang menyediakan perkhidmatan arabic keyboard secara online. Oleh sebab huruf2 Arab kebanyakkannye sama je ngan huruf2 jawi, online arabic keyboard ni pun boleh digunakan jikalau anda ingin menaip dalam tulisan jawi. Taip je sebanyak mana yang anda inginkan,kemudian copy n paste ke Microsoft Word. Mudah bukan?

http://www.arabic-keyboard.org/

atau yang ini:

http://arabic.speak7.com/arabic_keyboard.html

No comments:

Post a Comment