http://www.emailcashpro.com

TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Thursday, October 15, 2009

UMNO Ciplak Slogan Pas

Semalam saya ada terbaca tajuk satu berita di muka depan sebuah akhbar harian berbahasa inggeris(NST rasanya) yang berbunyi UMNO for all. Kali pertama terbaca tajuk tu,saya terasa macam pernah dengar "for all" tu sebelum ni.Bila saya cuba ingat balik,barulah saya perasan yang "for all" tu ialah slogan bagi parti PAS iaitu PAS for all.Tengok logo kat bawah kalau tak percaya.













UMNO ni macam dah tak ada idea sendiri je,balik-balik nak ambik idea orang lain.Mungkin baru sekarang UMNO sedar bahawa perjuangan untuk semua bangsa yang dibawa oleh PAS sebelum ni sangat berkesan untuk menarik hati dan sokongan kaum-kaum bukan Melayu.Tengoklah hasilnya dalan pilihanraya umum yang lalu apabila PAS menang banyak kerusi parlimen dan juga dun.Sebabnya orang2 Cina dan India terpikat dengan konsep/idea for all yang dibawa oleh PAS.

Saya risau jikalau UMNO menggunakan idea "for all" yang diciplak ini dalam perjuangan mereka,orang2 Cina dan India akan meninggalkan PAS dan kembali semula kepada BN yang diterajui oleh UMNO.Kalau itu berlakunya,alamatnya PAS berkemungkinan akan kehilangan banyak kerusi yang ia menangi dalam pilihanraya umum yang lalu.Bukan sahaja PAS,parti-parti lain dalam Pakatan Rakyat juga berkemungkinan akan jatuh tersungkur dengan teruknya dalam pilihanraya umum ke-13 nanti jikalau tiada apa2 yang dilakukan untuk menahan kemaraan UMNO setakat ini. PAS perlu melakukan sesuatu untuk memastikan ia masih lagi menjadi pilihan terbaik bukan sahaja bagi orang2 Melayu tetapi juga bagi kaum2 bukan Melayu, dan bukannya UMNO!




No comments:

Post a Comment