TerimA Kasih SaYa UcapkaN KepaDa Anda KeraNa Sudi MenGunJungi Blog Ini. SebeLum Pergi, Sila TinGGalkan SepataH Dua Kata di Chatbox SupaYa Saya DapaT Mengunjungi BloG Anda Pula (^.^)

Sunday, September 27, 2009

Berakhirnya Cuti


Hari ini tamatlah cuti musim perayaan saya.Sudah lebih 2 minggu saya meninggalkan 'Taman Ilmu & Budi' untuk berhari raya di kampung bersama-sama keluarga yang tersayang.Taman Ilmu & Budi-itulah gelaran yang diberikan kepada Universiti Islam Antarabangsa-bersesuaian dengan fungsinya sebagai tempat untuk menuntut ilmu dan melengkapi diri dengan budi pekerti yang mulia.

Pejam celik pejam celik,hari ni sudah masuk hari kelapan bulan Syawal.Mahu percaya ataupun tidak,esok kelas akan bermula seperti biasa. Saya akan kembali semula ke kuliah,untuk menyambung semula pengajian yang tertangguh lantaran cuti hari raya.Rasa macam berat hati nak pergi kelas esok,sebab mood hari raya masih menguasai diri.Mood belajar pulak,lambat sikit nak muncul,hehe...

Balik kampung naik motor,balik UIA pun naik motor jugak.Perjalanan seperti biasa,akan mengambil masa selama 1 jam setengah-dengan kelajuan 80 km/j.Mungkin jalan menghala ke ibu kota hari ini akan menjadi sesak dengan kembalinya warga kota seusai menghabiskan cuti di kampung.Mujur naik motor,jadi bolehlah melepaskan diri dari kesesakkan jalanraya nanti.

Bagi para pelajar,mereka akan kembali dengan rutin harian mereka iaitu pergi ke kelas.Bagi para pekerja pula,mereka akan kembali melakukan rutin harian mereka iaitu pergi ke pejabat ataupun tempat kerja.Inilah persamaan antara mereka,tak terkecuali anda juga iaitu bila cuti dah habis,buat balik apa yang tertangguh,dan meneruskan kembali kehidupan yang dipenuhi dengan kerja,tugas serta tanggungjawab.

Selamat kembali bekerja dan belajar kepada semua.^.^




No comments:

Post a Comment